Annonsørartikler – hvorfor bruke content marketing?
Leserne på NHI.no Pro har kommet for å få ny kunnskap og faglig påfyll. Artikler fra annonsører med høyt faglig nivå er like interessant for målgruppa som redaksjonelt innhold.
Content marketing – annonsørinnhold
Content marketing har vokst fram som en viktig bestandel av markedsføringen til mange annonsører. Her ser vi litt på fordelene med betalt innhold.
I de siste årene har "content marketing" blitt en stadig viktigere del av markedsmiksen til aktører i mange bransjer. Det er mange grunner til den sterke veksten av sponsede artikler og annonsørinnhold, blant annet:
• Innholdet ligger på en plattform som brukerne allerede har tillit til, og blir promotert på samme måte som redaksjonelt innhold forøvrig.
• Artiklene blir automatisk eksponert for relevante lesere.
• Layouten er optimal for dybdelesing av artikler, slik at leseren sikres en god opplevelse – og annonsøren sikrer at artiklene blir lest.
• Man slipper frafallet av lesere man opplever ved klikk ut av en side til en annen. (Eksempelvis ved klikk på bannere som leder til en ekstern side, vil man ha et frafall på 20-40%, avhengig av lastetiden og domenenavnet til den eksterne sida.)
• Mange annonsører har ikke et nettsted som er like egnet for publisering av lengre artikler (eller video), og trenger derfor et godt sted å publisere slikt innhold.
• Du får oversiktlige og nøyaktige rapporter på hvordan artiklene presterer, og selvsagt hjelp til å endre innholdet underveis om nødvendig.
• Innholdet ligger på en plattform som brukerne allerede har tillit til, og blir promotert på samme måte som redaksjonelt innhold forøvrig.
• Artiklene blir automatisk eksponert for relevante lesere.
• Layouten er optimal for dybdelesing av artikler, slik at leseren sikres en god opplevelse – og annonsøren sikrer at artiklene blir lest.
• Man slipper frafallet av lesere man opplever ved klikk ut av en side til en annen. (Eksempelvis ved klikk på bannere som leder til en ekstern side, vil man ha et frafall på 20-40%, avhengig av lastetiden og domenenavnet til den eksterne sida.)
• Mange annonsører har ikke et nettsted som er like egnet for publisering av lengre artikler (eller video), og trenger derfor et godt sted å publisere slikt innhold.
• Du får oversiktlige og nøyaktige rapporter på hvordan artiklene presterer, og selvsagt hjelp til å endre innholdet underveis om nødvendig.
Sterke tall på NHI.no Pro
Annonsørinnholdet på NHI.no Pro har høy trafikk og høyt engasjement hos leserne
Vi ser at annonsørartiklene som publiseres hos oss både oppnår god trafikk og høy lesetid (time on page). Dette viser at innholdet treffer målgruppa godt – faktisk er lesetiden på høyde med våre redaksjonelle artikler.
Dette viser at norske leger er interessert i å lese godt stoff fra annonsører, når det blir presentert i en kontekst de er fortrolige med.
Dette viser at norske leger er interessert i å lese godt stoff fra annonsører, når det blir presentert i en kontekst de er fortrolige med.
Vil du vite mer om annonsørartikler?
Våre erfarne annonseselgere svarer gjerne på spørsmål om content marketing på NHI.no Pro!
- Kristian Thanem Bjøru
- Key Account Manager
- Tel: 905 31 444
- E-mail: kristian@nhi.no
- Arvid Ervik
- Key Account Manager
- Tel: 911 43 560
- E-mail: arvid@nhi.no